fbpx

Save the Date-kaart voor mijn bruiloft: hoe pak ik dat aan?

save the date kaart voor mijn bruiloft hoe pak ik dat aan

Het is zover, jullie zijn verloofd! Na het delen van het grote nieuws met vrienden en familie, is het tijd om te beginnen met het plannen van de grote dag. Een van de eerste dingen die je moet doen, is het versturen van een Save the Date-kaart voor jullie bruiloft. Maar waarom is dat zo belangrijk en hoe moet je het aanpakken? No worries, dat vertellen we je allemaal in dit blog!

Wat is een Save the Date voor mijn bruiloft?

Een Save the Date-kaart is een aankondiging van jullie aanstaande bruiloft. Het is een manier om de gasten van jullie bruiloft te laten weten wanneer en waar jullie bruiloft zal plaatsvinden. Zo kunnen alle genodigden deze datum vrij houden in hun agenda. Vooral voor gasten die wat verder weg wonen van de trouwlocatie is het handig. Op deze manier kunnen ze namelijk tijdig hun reis kunnen plannen en eventueel een verblijf kunnen regelen.

Nodig je gasten op een originele manier uit

Een Save the Date is een aankondiging van jullie bruiloft. Wees daarom creatief. Overweeg bijvoorbeeld om een Save the Date-kaart voor jullie bruiloft te maken die past bij het thema of gebruik een foto van jullie samen die is genomen op bijvoorbeeld de locatie van het aanzoek. Er zijn talloze ontwerpopties beschikbaar om uit te kiezen, dus kies iets dat past bij jullie persoonlijkheid en trouwthema. En vooral, maak er wat speciaals van!

Wanneer moet ik de trouwkaarten versturen?

Het is aan te raden om de Save the Date-kaart voor jullie huwelijk minimaal zes maanden voorafgaand de grote dag te versturen. Zo hebben jullie gasten genoeg tijd voor de voorbereiding. Wees daarom op tijd met het ontwerpen en afdrukken van de trouwkaarten. Je kunt de kaarten zelf ontwerpen en afdrukken, maar je kunt ook professionele hulp inschakelen. Zet duidelijke deadlines voor jezelf wanneer wat af moet zijn. Zorg er tevens tijdig voor dat je alle adressen van jullie gasten verzameld. Dit helpt ook bij het efficiënt versturen van de Save the Date-kaart voor jullie huwelijk.

Deze informatie mag niet missen op de trouwkaart

Wanneer je de trouwkaarten gaat versturen, is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat alle essentiële informatie erin staat. Denk daarbij aan de datum, de tijd en de locatie van jullie bruiloft. Als jullie al hebben besloten wat de trouwlocatie wordt, kun je ook de naam en het adres van deze locatie op de kaart zetten. Verder kun je een persoonlijk bericht toevoegen om de kaart nog specialer te maken voor jullie gasten.

Ook belangrijk om te delen

Naast de essentiële informatie kun je ook aanvullende details op de Save the Date-kaart voor jullie huwelijk delen, zoals informatie over de dresscode, eventuele cadeauwensen of eventuele andere activiteiten rondom de bruiloft. Hier kun je ook de RSVP (Répondez S’il Vous Plaît) op jullie trouwkaart delen, zodat gasten weten op welke manier ze kunnen laten weten of ze wel of niet aanwezig zijn op jullie bruiloft.